Usein kysytyt kysymykset
LEDVANCE-tuotteiden palautuspyyntö – mistä tiedän, että tilaamani LEDVANCE-tuote kuuluu valmistajan takaisin vetämiin tuotteisiin?
Huomio:
LEDVANCE on havainnut laatupoikkeaman valmistamissaan LINEAR LED TURN -valaisimissa. Alla olevan listan avulla saat selville, koskeeko valmistajan palautuspyyntö vastaanottamaasi tuotetta.
Jos sinulla onkysyttävää asiasta, niin ethän epäröi ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.
FI_Letter_de_Recall Linear LED Turn_20220411_end consumer_info.pdf
Miten voin seurata tekemäni tilauksen etenemistä?
Jos sinulla on asiakastili:
- Kirjautumalla asiakastilillesi löydät kohdan "tilaukseni" alta tekemäsi tilauksen tämän hetkisen tilan.
- Heti, kun tilauksesi on kuljetusyrityksen hallussa, voit klikata tilaustiedoissa kohtaa "seuraa toimitusta", jolloin päädyt toimituksen tila -sivullemme, joka seuraa toimituksen etenemistä.
Jos olet tehnyt tilauksen vierailijana:
Jos sinulla ei ole asiakastiliä, voit seurata tilauksesi etenemistä seuraavalla sivulla:
https://www.nettilamppu.fi/vierastilaus/
Jotta näet tiedot, täytyy sinun antaa em. sivulla tilausnumerosi sekä laskutusosoitteessa ilmoittamasi postitoimipaikkanumero.
Mistä löydän tilausvahvistuksen ja tilitiedot ennakkomaksua varten?
Lähetämme sinulle tilauksen tehtyäsi vahvistuksen antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Jos olet valinnut maksutavaksi ennakkomaksun, löytyy tilausvahvistuksesta myös tiedot maksun suoritusta varten. Tilausvahvistus lähetetään 24 tunnin sisällä tilauksen teosta. Jos et löydä tilausvahvistusta, tarkista sähköpostisi roskapostikansio. Lähetämme sinulle myös toimitusvahvistuksen sähköpostitse, kun tekemäsi tilaus on lähetetty.
Kuinka paljon aikaa minulla on perua tekemäni tilaus/ palauttaa tilaamani tuotteet?
Voit palauttaa meiltä tilaamasi tuotteet 50 vuorokauden kuluessa niiden vastaanottamisesta laskien. Sinun ei tarvitse kertoa palautukselle erityistä syytä. Käytä palautuslähetykseen palautusportaaliamme.
Mistä löydän tilausvahvistuksen?
Saat tilausvahvistuksen antamaasi sähköpostiosoitteeseen muutaman tunnin sisällä tilauksen tekemisestä.
Jos et löydä tilausvahvistusta, tarkista ensin roskapostikansiosi. Jos et edelleenkään löydä vahvistussähköpostia, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Miten vaihdan tekemäni tilauksen toimitusosoitteen?
Tilauksesi siirryttyä pakkaus- ja lähetysvaiheeseen emme valitettavasti voi enää muuttaa toimitusosoitetta.
Miten voin poistaa tuotteen jo tekemästäni tilauksesta?
Mahdollisuus poistaa tuotteita jo tehdystä tilauksesta riippuu tilauksen käsittelyn tilasta. Pyydämme ottamaan mahdollisimman pikaisesti yhteyttä asiakaspalveluumme ja ilmoittamaan ehdottomasti tilausnumeron. Voit lähettää meille muutospyynnön käyttämällä yhteydenottolomakettamme.
Miten lisään tuotteen jo tekemääni tilaukseen?
Automatisoidun pakkaus- ja tilausprosessimme vuoksi emme valitettavasti pysty lisäämään tuotteita jo tehtyyn tilaukseen sen jälkeen, kun tilaus on maksettu ja siirretty logistiikkaosastollemme. Tarkempaa tietoa saat asiakaspalvelustamme.
Miten voin muuttaa tekemääni tilausta?
Tilaukseen ei voi tehdä muutoksia enää sen jälkeen, kun se on maksettu ja siirretty logistiikkaosastollemme käsiteltäväksi, sillä käsittely- ja lähetysprosessi on täysin automatisoitu. Tästä syystä emme pääsääntöisesti pysty muuttamaan tekemääsi tilausta. Tarkempaa tietoa saat asiakaspalvelustamme.
Miten alennuskoodi (etukoodi) lunastetaan?
Alennuskoodi lunastetaan kirjoittamalla tai kopioimalla se ostoskorissa "alennuskoodi"-kenttään. Kirjoitusvirheiden välttämiseksi suosittelemme jälkimmäistä vaihtoehtoa. Koodi aktivoituu painamalla "Lisää"-painiketta. Voit halutessasi poistaa antamasi koodin painamalla "X"-painiketta, joka on syöttökentän vieressä. Huomioithan, että ainoastaan yhtä alennuskoodia voi käyttää kerrallaan.
Mikäli järjestelmä ei hyväksy antamaasi koodia, tarkista sen käyttöehdoista voimassaoloaika, vähimmäistilausraja, tarjouksen ulkopuolelle suljetut valmistajat, tuoteryhmä ja mahdolliset muut ehdot.
Miten teen tilauksen?
Voit tehdä tilauksen joko suoraan verkkokaupassamme, tai asiakaspalvelumme kautta joko sähköpostitse tai puhelimitse.
Tilauksen teko verkkokaupassa etenee seuraavasti:
- Löydettyäsi haluamasi tuotteen paina sen tuotesivulla "Lisää ostoskoriin" -painiketta
- Valittuasi haluamasi tuotteet voit siirtyä ostoskoriin sivuston oikeasta yläkulmasta löytyvän ostoskoripainikkeen kautta. Valitse "Näyta ostoskori" tai klikkaa ostoskorikuvaketta.
- Tilausprosessiin siirrytään "Kassalle" -painikkeen kautta. Jos sinulla on Paypal-tili, voit tehdä tilauksen myös sen kautta.
- Annettuasi toimitustiedot ja valittuasi maksutavan näet tilauksen yhteenvedon. Valitsemalla "Vahvista ja maksa" tilaus lähetetään verkkokauppamme tilausjärjestelmään.
- Saat tilausvahvistuksen sähköpostiisi pääsääntöisesti muutaman minuutin kuluttua. Jos tilausvahvistusta ei ole tullut 24 tunnin sisällä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Miten voin muuttaa laskutusosoitetta jälkikäteen?
Pyrimme käsittelemään tehdyt tilaukset mahdollisimman nopeasti, minkä vuoksi laskutusosoitetta ei pääsääntöisesti voi enää muuttaa sen jälkeen, kun tilaus on tehty.
Jos laskutusosoite täytyy muuttaa, voit peruuttaa tekemäsi tilauksen ja tehdä uuden haluamallasi laskutusosoitteella varustettuna.
Mitä maksutapaa Nettilamppu.fi käyttää hyvittäessään asiakkaan tekemän maksun?
Kaikki takaisinmaksut suoritetaan käyttämällä poikkeuksetta samaa maksutapaa, kuin millä alkuperäinen tilaus on tehty. Jos valitsit esimerkiksi ennakkomaksun ja maksoit tilauksen pankkisiirtona, palauttaa verkkokauppamme rahasi vastaavasti tilisiirtona käyttämällesi pankkitilille.
Mitkä maksutavat ovat käytettävissä tilauksen maksamiseen?
Löydät tiedon verkkokauppamme tarjoamista maksutavoista seuraavalta sivulta: Maksutavat
Miksi en ole saanut vielä tilaamiani tuotteita, vaikka olen jo maksanut tekemäni tilauksen?
Tilanteeseen voi olla erilaisia syitä. Tarkista ensin saamastasi tilausvahvistuksesta ilmoitettu toimitusaika. Jos toimitusaika on jo ylitetty, ota suoraan yhteyttä asiakaspalveluumme asian selvittämiseksi.
Olen jo maksanut tilaukseni. Miksi sain muistutuksen tekemästäni tilauksesta?
Syitä muistutusviestin lähetykseen voi olla useita. Automaattinen muistutusviesti voi esimerkiksi olla luotu jo ennen kuin suorittamasi maksu kirjautui järjestelmäämme. Epäselvissä tilanteissa ota yhteyttä asiakaspalveluumme, autamme mielellämme asian selvittämisessä.
Voiko maksutapaa muuttaa tilauksen teon jälkeen?
Maksutapaa ei valitettavasti voi muuttaa jälkikäteen.
Miten voin vaihtaa asiakastilini salasanan?
Voit vaihtaa salasanasi seuraavasti:
- Kirjaudu sisään asiakastilillesi.
- Valitse "Tilitiedot" -lehdeltä "Muuta salasana".
- Syötä vanha ja uusi salasana niille varattuihin kenttiin.
Miten muutan asiakastilini tietoja?
Voit muuttaa asiakastietojasi seuraavasti:
- Kirjaudu sisään tilillesi
- Muokkaa tilin tietoja -kohdassa voit muuttaa yhteystietojasi, kuten nimesi, sähköpostiosoitteesi ja salasanasi. Voit muokata toimitus- ja laskutusosoitettasi "Osoitekirja" -kohdassa.
- Vahvista muutokset painamalla Tallenna-painiketta.
Miten voin poistaa asiakastilini?
Poistamme pyytäessäsi asiakastilisi järjestelmästämme. Lähetä meille poistopyyntö yhteydenottolomakkeella.
Miten asiakastili luodaan?
Voit luoda asiakastilin seuraavasti:
- Löydät verkkosivustomme oikeasta yläkulmasta kuvakkeen "Kirjaudu sisään". Valitsemalla "Rekisteröi asiakastili" pääset luomaan uuden tilin.
- Täytä lomakkeen kaikki pakolliset kentät ja määritä tilillesi salasana.
- Luotuasi asiakastilin lähetämme sinulle sähköpostiviestin. Tilin käyttöönotto tapahtuu klikkaamalla viestistä löytyvää aktivointilinkkiä.
Mikä yritys vastaa tilausten toimittamisesta?
Normaalien pakettien toimittamisesta vastaa pääsääntöisesti DHL, jonka yhteistyökumppani Suomessa on Posti. Suuret paketit Suomeen toimittaa puolestaan joko DPD, jonka paikallinen yhteistyökumppani on Postnord, tai GLS, jonka paikallinen yhteistyökumppani on Posti.
Lavalla toimitettavien tuotteiden toimituksesta vastaa Zufall, jonka yhteistyökumppani Suomessa on Varova.
Löydät lisätietoa toimituksesta täältä.
Missä tilaukseni on?
Kun tilauksesi lähtee liikkeelle varastoltamme, lähetämme sinulle sähköpostitse seurantalinkin. Linkin kautta saat tiedon pakettisi olinpaikasta ja seuraamaan sen matkaa.
Jos tilauksesi ei saavu tilausvahvistuksessa arvioituna aikana, tarkista linkin kautta, onko pakettisi toimitettu lähimpään noutopisteeseen.
Voit myös tarkistaa tilauksesi toimituksen etenemisen seuraavalta sivulta:
Pakettini on kadonnut. Mitä teen?
Pyrimme tekemääntilauksesi seurannan ja vastaanoton sinulle mahdollisimman helpoksi. Valitettavasti toisinaan käy kuitenkin niin, että matkaan lähtenyt paketti ei enää löydy logistiikkapalveluntarjoajamme järjestelmistä.
Jos olet epätietoinen siitä, missä pakettisi on tai se on kadonnut, ota yhteyttä asiakaspalveluumme, joka auttaa sinua mielellään asiassa.
Ota yhteyttä Nettilampun asiakaspalveluun
Yksityisasiakkaat: +358 9 3157 9451
Yritysasiakkaat: +358 9 4245 7555
Mitkä ovat verkkokauppanne toimituskulut?
Toimituskulut Suomeen riippuvat tilauksen arvosta seuraavasti:
- Tilauksen arvo alle 15 €: toimituskulut 9,90 €
- Tilauksen arvo vähintään 15 €, mutta alle 99 €: toimituskulut 7,90 €
- Tilauksen arvo vähintään 99 €: ilmainen toimitus
Jos tilaukseen kuuluu erityisen suurikokoinen tuote, veloitetaan toimituksesta 24,90 euroa suuruinen maksu.
Löydät tarkempaa tietoa toimituskuluista täältä.
Miten sovin lavalla toimitettavan tilauksen toimituspäivästä kuljetusyrityksen kanssa?
Jos tilaustasi ei voida lähettää pakettina sen koon ja/tai painon vuoksi, käytämme toimitukseen huolintayritystä. Palveluntarjoajamme Zufall tai sen paikallinen yhteistyökumppani Varova ottaa sinuun yhteyttä automaattisesti sopiakseen toimituspäivän kanssasi. Anna meille puhelinnumerosi tehdessäsi tilausta.
Mitä tarkoittaa suurikokoisen tuotteen toimituslisä?
Suurten ja raskaiden tavaroiden toimitus aiheuttaa lisäkustannuksia, sillä ne eivät kulje tavallisten pakettien toimitusreittejä. Välillä tällaisten tuotteiden toimitusta joudutaan erikseen valmistelemaan. Suurikokoisten tuotteiden toimituksesta peritään 24,90 euroa:n suuruinen lisämaksu. Jos tuote on suurikokoinen, näet maininnan toimituslisästä ostoskorissasi sekä tuotesivulla.
Miten voin vaihtaa ilmoittamani toimitusosoitteen?
Valitettavasti emme pääsääntöisesti pysty muuttamaan toimitusosoitetta enää sen jälkeen, kun tilaus on tehty.
Tuotteella on pitkä toimitusaika. Voiko sitä lyhentää jotenkin?
Toimitusajan lyhentäminen esimerkiksi kuljetusyritysten lisäpalveluita käyttämällä ei toistaiseksi ole mahdollista verkkokaupassamme, mutta tulevaisuudessa tarkoituksenamme on tuoda vaihtoehdoiksi nopeammat toimitusmenetelmät.
Toimitatteko tilauksia noutopisteisiin?
Tilauksesi toimitetaan noutopisteeseen, jos niin haluat. Löydät tilaus- ja toimitustietoja syöttäessäsi mahdollisuuden valita toimitusosoitteeksi noutopisteen. Valitsemalla tämän vaihtoehdon sivulle avautuu kartta, johon noutopisteet on merkitty.
Toimitatteko tilauksia ulkomaille?
Löydät listauksen maista, joihin toimitamme tuotteitamme täältä.
Jos sivulta ei löydy tietoa haluamastasi kohdemaasta, pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme.
Valonlähteen vaihdettavuus
Valaisinten tuotepaketeissa esitetään erinäisillä symboleilla mahdollisuus vaihtaa valonlähde. Löydät alla olevasta listasta selityksen sille, mitä mikäkin symboli tarkoittaa.
Miten uusi ja vanha energiamerkintä eroavat toisistaan?
Uudessa energiamerkinnässä ei ole enää plusluokkia. Uusi asteikko käsittää luokat A-G.Toistaiseksi luokkaa A ei ole olemassa, vaan se on varattu jo tulevaisuuden entistä energiatehokkaimmille laitteille. Tällä hetkellä energiatehokkaimmat valaisimet löytyvät näin ollen luokista B ja C.
Myös QR-koodi on uusi. Skannaamalla koodin pääseet uotetietokantaan (EPREL), josta löytyy lisätietoja tuotteesta.
Miksi tuotteella ei ole energiatehokkuusmerkintää?
Valaisimissa energiatehokkuusmerkintä käsittää vain valonlähteen, eikä valonlähdettä ympäröivää tuotetta.
Jos valaisimeen on asennettu kiinteä valonlähde, jota ei voi vaihtaa, on tuotteella lain mukaan oltava energiatehokkuusmerkki.
Jos valaisimen valonlähteet ovat vaihdettavissa ja/tai siinä on erillisiä ohjauslaitteita, ei itse valaisin saa energiamerkkiä. Tällaisissa tapauksissa energiatehokkuusmerkki löytyy valaisimessa käytettävistä vaihdettavista lampuista.
Led-valaisimissa sisäänrakennetun led-moduulin tehokkuusluokka määritetään, mutta tuotteille ei esitetä energialuokkamerkintää.
Ovatko nykyiset valaisimeni muutoksen jälkeen vähemmän tehokkaita?
Uusi energiamerkintä ei vaikuta nykyisiin sähkölaitteisiisi mitenkään. Uuden luokittelun tarkoituksena on tehdä energiamerkinnässä tilaa entistä tehokkaammille laitteille.
Miten uutta ja vanhaa energiamerkintää voi verrata toisiinsa?
Uusi energiamerkintä on määritetty tuotekohtaisesti eikä sitä valitettavasti voi verrata vanhoihin energiamerkintöihin.
Miksi uusi energiamerkintä on otettu käyttöön?
Sähkölaitteistaon tullut viime vuosina entistä energiatehokkaampia, joten suurin osa uudehkoista laitteista on kuulunut energiatehokkuusluokkiin A+, A++ ja A+++, joissa ei ole suuria keskinäisiä eroja. Uuden energiamerkinnän tarkoituksena on tehdä energiankulutuksen erot jälleen kuluttajille avoimiksi. Kaikki myytävät sähkölaitteet arvioidaan tulevaisuudessa uusien vaatimusten mukaan.
Onko kaikissa myymissänne seinävalaisimissa johto ja pistoke?
Verkkokaupassamme on tarjolla kahdenlaisia seinävalaisimia:
- Suoraan seinän sähköliitäntään sokeripalamenetelmällä asennettavia valaisimia, joita ohjataan pääsääntöisesti seinäkatkaisijan kautta. Periaate on siis sama kuin normaalien kattovalaisinten tapauksessa. Osassa tuotteista katkaisija on integroitu valaisimen runkoon. Näiden tuotteiden mukana ei tule pistorasiaan liitettävää johtoa.
- Johdolla ja pistokkeella varustetut seinävalaisimet, joissa virtakatkaisija on joko itse valaisimessa tai johdossa. Nämä valaisimet kytketään pistorasiaan.
Löydät maininnan johdosta ja pistokkeesta joko tuotekuvauksesta tai se ilmenee tuotekuvista. Epäselvissä tapauksissa ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Erotamme tulevaisuudessa nämä tuoteryhmät selkeämmin toisistaan.
Etsin varaosaa vanhaan valaisimeeni. Voinko tilata kauttanne varaosia?
Valitettavasti emme myy tai välitä varaosia valaisimiin. Suosittelemme ottamaan yhteyttä valaisimen valmistajaan, joka pystyy neuvomaan lähimmän jälleenmyyjän varaosille.
Onko verkkokauppanne kattovalaisimissa valmiiksi asennettu valaisinpistoke?
Katto- ja riippuvalaisimemme edustavat yleiseurooppalaista standardia, joten niihin ei ole asennettu pistoketta. Sähköliitäntä on ajateltu tehtäväksi perinteisellä sokeripalamenetelmällä. Valikoimassamme ei tällä hetkellä ole tarvikeosina kattopistorasiaan sopivia pistotulppia.
Mitä "Himmennin: Sisältää" tarkoittaa tuotekuvauksessa?
Erilaisia himmentimiä on runsaasti, ja osa niistä on integroitu suoraan valaisimeen. Huomioithan, ettei integroidulla himmentimellä varustetun tuotteen kanssa saa missään nimessä käyttää ulkoista himmennintä (esim. pyörivää seinäkytkintä).
Tavallisimmat valaisimeen integroidut himmenninvaihtoehdot ovat:
- Easydim- tai Click-himmennys. Himmennys aktivoidaan painamalla tavallista seinäkatkaisijaa useita kertoja. Himmennys voi toimia joko portaattomasti, tai valaisimeen on ohjelmoitu valmiiksi tiettyjä tasoja (esim. 100 %, 50 % ja 25 %).
- Valaisimeen integroitu himmenninkatkaisija. Himmenninkytkintä säädetään suoraan valaisimesta esimerkiksi pyörivällä säätimellä, kosketushimmentimellä tai eleohjauksella.
- Valaisimeen on integroitu himmennintekniikka, jota ohjataan joko kaukosäätimen tai älylaitteelle ladattavan sovelluksen kautta.
Onko tietty valaisin himmennettävä? Mistä tämä tieto löytyy?
Tuotesivun teknisten tietojen taulukosta löydät tiedon valaisimen himmennettävvydestä:
- Jos taulukkoon on merkitty "Himmennettävä - Kyllä", on valaisimen valo teknisesti mahdollista himmentää
- Kohdasta "Himmennin" näet, tuleeko varsinainen himmennin tuotepaketin mukana. Jos tästä kohdasta löytyy merkintä "Ei sisällä", täytyy sinun hankkia erikseen ulkoinen himmennin himmentääksesi valoa.
- Jos taulukosta löytyy maininta, että valaisin ei ole himmennettävä, tai jos maininta himmennettävyydestä on kokonaan poissa, ei valaisin ole himmennettävää mallia.
Kuinka pitkä takuu tuotteilla on?
Yksityisasiakkaat: Kaikilla tuotteilla on 24 kuukauden takuu.
Yritysasiakkaat: Kaikilla tuotteilla on 12 kuukauden takuu.
Takuuaika lähtee juoksemaan siitä ajankohdasta, kun asiakas vastaanottaa tilaamansa tuotteen.
Osalla tuotteista on valmistajan myöntämä pitempi takuuaika, joka voi koskea koko tuotetta tai sen yksittäisiä osia. Pidemmästä takuusta on aina maininta tuotesivulla.
Mistä löydän tuotteen mitat?
Valmistajan tuotteelle ilmoittamat perusmitat löytyvät aina tuotesivun teknisten tietojen taulukosta, mikäli tieto vain on saatavilla. Jos tuotteella on muita olennaisia mittoja, mainitaan näistä joko samassa taulukossa tai tuotekuvaustekstissä. Osa valmistajista on myös toimittanut tuotekuvan, josta ilmenee mittoja, joten tutustu myös tuotekuviin. Jos et löydä etsimääsi tietoa näistä lähteistä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Milloin tuote on taas saatavilla?
Ilmoitamme arvion tuotteen saatavuudesta aina tuotesivulla. Mikäli toimitusajalle ei voida antaa arviota tai se on pitkä, poistuu tuote hetkeksi verkkokaupassamme esitetystä valikoimasta. Huomioithan, että verkkokaupastamme voi löytyä tuotteita, jotka eivät tietyllä hetkellä ole lainkaan saatavilla, mikäli tuotevalikoimamme ei ole näiltä osin ehtinyt vielä päivittymään.
Miten voin antaa arvion tilaamalleni tuotteelle?
Kun tilauksesi on toimitettu, saat sähköpostiviestin, jonka kautta voit arvioida tilaamasi tuotteen laatua, asennuksen helppoutta jne. Huomioithan, että tämä arviointi keskittyy ainoastaan itse tuotteen ominaisuuksiin, eikä sen piiriin kuulu siitä syystä esim. toimitusaika tai toimituksessa mahdollisesti rikkoutunut osa.
Lähetämme sinulle myös toisen viestin, jonka sisältämän linkin kautta voit arvioida verkkokauppamme toimintaa. Tähän arviointiin kuuluu puolestaan kokemukset asiakaspalvelustamme, tuotteiden toimituksesta, tarjoamistamme maksutavoista ja niin edelleen.
Miten etsin sopivia tuotteita verkkokaupasta?
Tuotteita voi etsiä esimerkiksi seuraavilla tavoilla:
- Sivuston yläosasta löydät hakukentän, johon voit syöttää yhden tai useamman hakutermin. Hakupalkki näyttää sinulle kirjoittaessasi valikoiman erilaisia hakuehdotuksia, luokkia ja tuotteita.
- Voit siirtyä suoraan sopivaan tuoteryhmään tuotekategoriaa klikkaamalla. Suosittelemme käyttämään tuoteryhmistä löytyviä suodattimia (esim. väri, materiaali) sopivien tuotteiden löytämiseksi.
Mistä löydän lisätietoa tuotteesta ja mitä tietoja tuotteista yleensäkin annetaan?
Löydät tuotteen tuotesivulta seuraavat tiedot:
- Tuotetiedot (esim. valmistaja, materiaali, väri, koko)
- Tuotteen kuvaus
- Toimitusaika
- Asennusohjeet (jos saatavilla)
Mistä löydän sisäänkirjautumistiedot palautusportaaliin?
Löydät kirjautumiseen tarvittavat tiedot, eli laskun numeron ja tilaukseen käyttämäsi sähköpostiosoitteen, sekä sähköpostitse saamastasi laskusta että tilausvahvistuksesta. Anna nämä tiedot täällä.
Toimitatteko varaosia myymiinne valaisimiin?
Laajan, yli 50.000 tuotetta käsittävän valikoimamme vuoksi meillä ei ole varaosavarastoa.
Tiettyjä varaosia pystymme toimittamaan suoraan valmistajan kautta. Käytä yhteydenottolomaketta tiedustellaksesi varaosien saatavuutta asiakaspalvelustamme.
Voit ilmoittaa tuotepalautuksesta palautusportaalissamme. Palautusportaaliin kirjaudutaan käyttämällä laskun numeroa ja tilauksen tekoon käytettyä sähköpostiosoitetta. Löydät nämä molemmat tiedot sekä saamastasi laskusta että tilausvahvistuksesta.
Mitä tapahtuu, jos olen lähettänyt väärän tuotteen/ tavaran takaisin?
Varmista tehdessäsi tuotepalautusta, että lähetät meille takaisin varmasti oikean tuotteen, sisältäen sen kaikki toimitukseen kuuluneet osat, jotta voimme palauttaa sinulle rahasi.
Jos olet lähettänyt meille tavaran, jota ei ole tilattu Nettilamppu.fi-verkkokaupasta, pyydämme sinua ottamaan pikaisesti yhteyttä asiakaspalveluumme.
Mikäli löydämme meille lähettämäsi tavaran, joka ei kuulu meille, voit pyytää meitä lähettämään sen takaisin sinulle. Takaisinlähetyksen kustannuksista vastaat sinä itse.
Huomioithan, ettemme voi taata, että löydämme ja pystymme lähettämään sinulle takaisin erehdyksessä meille lähettämäsi tavaran.
Emme voi lähettää sinulle takaisin meille lähettämääsi tavaraa, mikäli se on lähetetty meille EU:n ulkopuolelta.
Mitä 50 päivän rahat takaisin -takuu tarkoittaa?
Lakisääteisen 14 päivän peruutusoikeuden lisäksi tarjoamme sinulle vapaaehtoisen rahanpalautustakuun peruutusoikeutta seuraaviksi 36 päiväksi. Voit siis palauttaa tilaamasi tavarat 50 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta laskien, eikä sinun tarvitse ilmoittaa palautukselle syytä. Löydät lisätietoa palautuksista täältä.
Kuinka paljon aikaa minulla on palauttaa vastaanottamani tuote?
Voit palauttaa meiltä tilaamasi tuotteet 50 päivän sisällä siitä päivästä laskien, kun vastaanotit tekemäsi tilauksen. Sinun ei tarvitse ilmoittaa palautukselle syytä.
Käytä palautukseen palautusportaaliamme.
Lisätietoa palautuksista ja suoritettujen maksujen takaisinmaksusta löydät käyttöehdoistamme.
Miten palautan saamani tuotteen?
Käytä palautuksiin aina palautusportaaliamme, joka neuvoo sinua palautuksen teossa.
Ilmoitettuasi palautuksesta tai reklamaatiosta palautusportaalissamme saat sähköpostitse palautettavaan pakettiin kiinnitettävän palautusetiketin, joka sisältää kaikki olennaiset tiedot.
Huomioithan, että jos lähetät tuotteen takaisin käyttämällä itse valitsemaasi palveluntarjoajaa, joka ei ole yhteistyökumppanimme, emme valitettavasti voi korvata sinulle palautuksesta syntyneitä kustannuksia.
Tuotepalautukset lähetetään seuraavaan osoitteeseen:
Lampenwelt GmbH
Reklamationseingang, Tor 14
Am Eichberg 1
36110 Schlitz-Fraurombach
Germany
Olen täyttänyt palautuslomakkeen palautusportaalissa. Mitä tapahtuu seuraavaksi?
Vastaanotettuamme palautusilmoituksen lähetämme sinulle sähköpostitse pakettiin kiinnitettävän palautusetiketin, joka sisältää kuljetusyrityksen tarvitsemat tiedot. Seuraa tarkasti sekä palautusportaalissa että sähköpostiviestinnässämme esitettyjä ohjeita turhien viivästysten välttämiseksi. Palautusetiketissä mainitaan kuljetuksesta vastaava palveluntarjoaja.
Haluan vaihtaa vastaanottamani tuotteen. Miten se tehdään?
Käytä saamasi tuotteen palautukseen palautusportaalia normaaliin tapaan. Vastaanotettuamme ja tarkastettuamme palauttamasi tuotteen palautamme siitä maksamasi summan käyttämällä sitä maksutapaa, jolla maksoit alkuperäisen tilauksen.
Tee haluamastasi tuotteesta normaali uusi tilaus verkkokaupassamme.
Miten voin peruuttaa tekemäni tilauksen tai poistaa siitä tietyn tuotteen?
Peruutus- tai muutostilanteissa pyydämme ottamaan mahdollisimman pikaisesti yhteyttä asiakaspalveluumme. Voit käyttää yhteydenottolomakettamme. Jos tilaus on ehtinyt siirtyä käsiteltäväksi logistiikkaosastollemme, ei sitä valitettavasti pysty enää perumaan.
Saamani tuote on vahingoittunut kuljetuksessa. Mitä teen?
Ilmoita asiasta mahdollisimman pikaisesti palautusportaalissamme.
Yritin perua tekemäni tilauksen, mutta se lähetettiin silti. Mitä teen?
Tilauksen siirryttyä käsiteltäväksi logistiikkajärjestelmäämme emme valitettavasti voi enää perua sitä. Jos peruutus ei ole mahdollinen, lähetetään tilaus sinulle. Ota tällaisessa tilanteessa tekemäsi tilaus vastaan ja lähetä se takaisin käyttämällä palautusportaalia.
Minulle toimitettiin väärä tuote. Miten toimin?
Jos saamasi paketti sisältää muun kuin tilaamasi tuotteen, raportoi asia käyttämällä palautusportaaliamme.
Jos sait täysin väärän tuotteen, valitse palautuksen syyksi "väärä tuote". Jos tuote on esim. väärää väriä tai kokoa, valitse "väärä versio".
Haluan palauttaa tuotteen. Milloin palautatte siitä maksamani summan?
Pyrimme tarkistamaan meille takaisin lähetetyt tuotteet 14 vuorokauden sisällä niiden vastaanotosta. Kun palautus on vastaanotettu ja hyväksytty, lähetämme sinulle asiasta tiedon sähköpostitse. Käytämme maksamasi summan takaisinmaksuun poikkeuksetta samaa menetelmää, kuin millä olet maksanut alkuperäisen tilauksesi.
Täytyykö tilattu valaisin koota itse?
Kokoamistarve vaihtelee tuotteesta riippuen. Osa valaisimista toimitetaan osina niiden koon tai kuljetusturvallisuuden vuoksi. Jos valaisin täytyy koota itse, löytyy asennusohjeista yksityiskohtaiset ohjeet prosessiin.
Miten toimin valaisimen valonlähteen rikkoutuessa?
Jos kyseessä on perinteisellä lampunkannalla varustettu valaisin, voidaan rikkoutunut lamppu vaihtaa.
Jos valaisimessa on kiinteästi asennetut led-valonlähteet, on koko valaisin vaihdettava.
Voinko käyttää valaisimessa wattimäärältään suurempaa lamppua, kuin mikä valaisimen lampunkantaan on merkitty?
Valaisimen lampunkannasta ja tyyppikilvestä löytyvää maksimaalista virrankulutusta ei saa ylittää. Jos valaisimessa käytetään wattimäärältään rajoitusta suurempaa valonlähdettä, voi lampunkanta sulaa ja aiheuttaa tulipalon.
Miten pitkä takuu tuotteilla on?
Takuu on tuotteen valmistajan tarjoama vapaaehtoinen lisäetu lakisääteisen virhevastuun rinnalle.Takuu ei näin ollen ole tuotetta myyvän verkkokaupan tarjoama palvelu. Löydät verkkokauppamme tuotesivuilta maininnan mahdollisesta valmistajan myöntämästä takuusta.
Mitä 50 päivän rahat takaisin -takuu tarkoittaa?
Sinulla on lakisääteinen 14 vuorokauden oikeus peruuttaa tekemäsi tilaus. Verkkokauppamme tarjoaa sinulle peruutusoikeuden päätyttyä mahdollisuuden palauttaa tilaamasi tuotteet vielä seuraavien 36 vuorokauden aikana. Toisin sanoen voit palauttaa tilaamasi tuotteet meille 50 päivän sisällä niiden vastaanottamisesta laskien. Löydät tarkempaa tietoa palauttamisesta käyttöehdoistamme.
Voiko ottaa asiakaspalveluunne yhteyttä sosiaalisen median (esim. Facebook, Instagram) kautta?
Käytämme sosiaalista mediaa ainoastaan markkinointitarkoituksiin, joten asiakaspalvelumme ei ole tavoitettavissa tämän kanavan kautta. Saadaksesi vastauksen kysymykseesi ilman turhaa viivästystä pyydämme sinua ottamaan yhteyttä suoraan asiakaspalveluumme käyttämällä yhteydenottolomaketta tai soittamalla.
Miten peruutan uutiskirjeen tilauksen?
Löydät jokaisen lähettämämme uutiskirjeen alaosasta linkin, jota klikkaamalla voit perua uutiskirjeen tilauksen.
Miten annan palautetta?
Iloitsemme saamastamme palautteesta, sillä sen avulla voimme kehittää verkkokauppaamme ja palveluitamme. Voit lähettää meille palautetta yhteydenottolomakkeen kautta.